Понякога можете да усетите аромата на парфюма едва след като се доближите до човека, който го носи. А понякога този аромат се носи в продължение на часове в помещението, в което човекът е бил. Именно това е проекцията на парфюма.
https://prouve.bg/bg-product-details-67.html
Проекцията на парфюма е неговата сила, интензивността му, пространственото разгръщане на аромата. Тя може да е умерена или силна.
Парфюмът с умерена проекция се задържа близо до кожата и се усеща само, когато се доближим до човека, който го носи. Това са нежни, ненатрапващи се аромати - предимно цитрусови, водни, морски или цветно-плодови. Те са подходящи за топлите дни и за работното място, за делова среща или когато знаеш, че ще пребиваваш в затворено помещение с други хора и не искаш да им натрапваш аромата на своя парфюм.
Парфюмът със силна проекция образува т.нар. “опашка” или “шлейф”. Може да бъде усетен от по-голямо разстояние и да остане да се носи известно време в помещението, в което е бил човекът, който го е ползвал. Това са преди всичко парфюмите с ориенталски, ориенталско-дървесни, пикантни, пикантно-дървесни аромати и аромат на кожа. Добре е да се ползват в по-студено време, за вечерно излизане, за събития и специални случаи - когато искате да привлечете вниманието и да блеснете.